Varmevejledning

Vælg din måltidsbox

Mandag: 

Bixemad med brunede løg, braiseret oksekød dertil sauce bearnaise og rødbeder

Varm lidt fedtstof på en pande, varm bixemaden forsigtigt på panden under omrøring. Saucen varmes forsigtigt i en gryde. Nyd de syltede rødbeder til retten.

Tirsdag: 

Hambrugerryg med dampede kartofler, aspargessauce og bagte grøntsager

Grøntsagerne bages i ovnen ved 180 °C i ca. 25-30 minutter. Skyl og skær kartoflerne i halve, kog derefter kartoflerne i letsaltet vand i ca. 20 minutter. Prik 10 huller i folien over hamburgerryggen og varm den i ovnen ved 180 °C i ca. 10-15 minutter. Saucen varmes forsigtigt i en gryde.

(Har du fravalgt svinekød er dette erstattet med kyllinge-schnitzel, den skal varmes i ovnen ved 180°C i ca. 20 minutter)

Onsdag: 

Vinter varm rodfrugts-suppe med fyld af dansk kylling og ingefær

Hele suppen varmes forsigtigt i en gryde, indtil suppe og fyld er rygende varm. Når suppen er varm, tilsættes suppehorn og koges i ca. 10 minutter.

Torsdag:

Græske frikadeller med tzatziki, smagfuld bulgursalat og brød

Skyl først bulguren i koldt vand, kog den derefter i letsaltet vand i ca. 20 minutter. Frikadellerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 15 minutter. Brødet varmes også i ovnen i ca. 5-10 minutter. Til sidst vender du grøntsagerne sammen med den drænede bulgur. Nyd den kolde tzatziki til retten.

 

Tjekliste – din MåltidsBox skal indeholde flg.:

Mandag: Bixemad – bearnaise sauce – rødbeder

Tirsdag: Hamburgerryg – kartofler – sauce – bagte grøntsager

Onsdag: Suppe – suppehorn

Torsdag: Frikadeller – tzatziki – bulgur – salat – brød

 

Opvarmning:
Folien skal altid fjernes med mindre andet er beskrevet. Vi anbefaler altid at varme maden op til minimum 75 grader.

Alle sorte bakker kan tåle at komme i ovnen ved 200 grader varm luft. Alle gennemsigtige bøtter med salater og saucer kan ikke tåle varme.

Holdbarhed:

Retternes holdbarhed er dagen som er påført hvert produkt, som også stemmer overens med måltidsplanen.

Mandag: 

Bixemad (vegansk) med brunede løg, dertil sauce bearnaise og rødbeder

Varm lidt fedtstof på en pande, varm bixemaden forsigtigt på panden under omrøring. Saucen varmes forsigtigt i en gryde. Nyd de syltede rødbeder til retten.

Tirsdag: 

Fyldt aubergine med kikærter, tomater og garam masala

Grøntsagerne bages i ovnen ved 180 °C i ca. 25-30 minutter. Skyl og skær kartoflerne i halve, kog derefter kartoflerne i letsaltet vand i ca. 20 minutter. Auberginen varmes i ovnen i ca. 10-15 minutter.

Onsdag: 

Vinter varm rodfrugts-suppe med fyld af danske rodfrugter og ingefær

Hele suppen varmes forsigtigt i en gryde, indtil suppe og fyld er rygende varm. Når suppen er varm, tilsættes suppehorn og koges i ca. 10 minutter.

Torsdag: 

Græske frikadeller (veganske) med tzatziki, smagfuld bulgursalat og brød

Skyl først bulguren i koldt vand, kog den derefter i letsaltet vand i ca. 20 minutter. Frikadellerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 15 minutter. Brødet varmes også i ovnen i ca. 5-10 minutter. Til sidst vender du grøntsagerne sammen med den drænede bulgur. Nyd den kolde tzatziki til retten.

 

Tjekliste – din MåltidsBox skal indeholde flg.:

Mandag: Bixemad – bearnaise sauce – rødbeder

Tirsdag: Fyld aubergine – kartofler – bagte grøntsager

Onsdag: Suppe – suppehorn

Torsdag: Frikadeller – tzatziki – bulgur – salat – brød

 

Opvarmning:
Folien skal altid fjernes med mindre andet er beskrevet. Vi anbefaler altid at varme maden op til minimum 75 grader.

Alle sorte bakker kan tåle at komme i ovnen ved 200 grader varm luft. Alle gennemsigtige bøtter med salater og saucer kan ikke tåle varme.

Holdbarhed:

Retternes holdbarhed er dagen som er påført hvert produkt, som også stemmer overens med måltidsplanen.

Mandag: 

Bixemad med brunede løg, braiseret oksekød dertil sauce bearnaise og rødbeder

Varm lidt fedtstof på en pande, varm bixemaden forsigtigt på panden under omrøring. Saucen varmes forsigtigt i en gryde. Nyd de syltede rødbeder til retten.

Tirsdag: 

Fyldt aubergine med kikærter, tomater og garam masala

Grøntsagerne bages i ovnen ved 180 °C i ca. 25-30 minutter. Skyl og skær kartoflerne i halve, kog derefter kartoflerne i letsaltet vand i ca. 20 minutter. Auberginen varmes i ovnen i ca. 10-15 minutter.

Onsdag: 

Vinter varm rodfrugts-suppe med fyld af dansk kylling og ingefær

Hele suppen varmes forsigtigt i en gryde, indtil suppe og fyld er rygende varm. Når suppen er varm, tilsættes suppehorn og koges i ca. 10 minutter.

Torsdag: 

Græske frikadeller (veganske) med tzatziki, smagfuld bulgursalat og brød

Skyl først bulguren i koldt vand, kog den derefter i letsaltet vand i ca. 20 minutter. Frikadellerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 15 minutter. Brødet varmes også i ovnen i ca. 5-10 minutter. Til sidst vender du grøntsagerne sammen med den drænede bulgur. Nyd den kolde tzatziki til retten.

 

Tjekliste – din MåltidsBox skal indeholde flg.:

Mandag: Bixemad – bearnaise sauce – rødbeder

Tirsdag: Fyld aubergine – kartofler – bagte grøntsager

Onsdag: Suppe – suppehorn

Torsdag: Frikadeller – tzatziki – bulgur – salat – brød

 

Opvarmning:
Folien skal altid fjernes med mindre andet er beskrevet. Vi anbefaler altid at varme maden op til minimum 75 grader.

Alle sorte bakker kan tåle at komme i ovnen ved 200 grader varm luft. Alle gennemsigtige bøtter med salater og saucer kan ikke tåle varme.

Holdbarhed:

Retternes holdbarhed er dagen som er påført hvert produkt, som også stemmer overens med måltidsplanen.

Mandag:

Morgenmad: Blåbær skyr med solsikkekerner (klar til at spise)

Frokost: Tomatsalat med basilikum og ristet kylling (klar til at spise)

Aftensmad: Biksemad med brunede løg og stegt svinekød

Varm lidt fedtstof på en pande, varm bixemaden forsigtigt på panden under omrøring. Saucen varmes forsigtigt i en gryde. Nyd de syltede rødbeder til retten.

Tirsdag:

Morgenmad: Grøntsags smoothie med spinat, banan og lidt ingefær (klar til at spise)

Frokost: Wraps med skinkesalat, agurk og majs (klar til at spise)

Aftensmad: Hamburgerryg med stuved grønkål og bagte urter

Grøntsagerne bages i ovnen ved 180 °C i ca. 25-30 minutter. Prik 10 huller i folien over hamburgerryggen og varm den i ovnen ved 180 °C i ca. 10-15 minutter. Saucen varmes forsigtigt i en gryde.

Onsdag:

Morgenmad: Chia grød med hindbær og ristede mandler (klar til at spise)

Frokost: Rødkålsssalat med æbler og kerner dertil pulled kylling (klar til at spise)

Aftensmad: Rodfrugtssuppe med kylling

Hele suppen varmes forsigtigt i en gryde, indtil suppe og fyld er rygende varm. Når suppen er varm, tilsættes suppehorn og koges i ca. 10 minutter.

Torsdag:

Morgenmad: Græsk yoghurt med sirup og græskarkerner (klar til at spise)

Frokost: Grov broccolisalat med kikærter og sprødt bacon (klar til at spise)

Aftensmad: Græske frikadeller med tzatziki og sweet potato fritter

Fordel pommes frites ud på en bageplade og bag dem i ovnen ved 180 °C i ca. 20-25 minutter, eller indtil de er sprøde. Frikadellerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 15 minutter. Nyd den kolde tzatziki til retten.

Fredag:

Morgenmad: Grøntsags smoothie med gulerødder, æble og lime (klar til at spise)

Frokost: Blomkålssalat med peanut-dressing og ristet oksepølser (klar til at spise)                    

Aftensmad: Spaghetti bolognese med grøntsager

Kog spaghettien i letsaltet vand i ca. 15-18 minutter. Varm bolognesen forsigtigt i en gryde, indtil den er gennemvarm.

 

Tjekliste – din MåltidsBox skal indeholde flg.:

Mandag: Morgenmad – frokost – bixemad – bearnaise sauce – rødbeder

Tirsdag: Morgenmad – frokost – Hambyrgerryg – stuved grønkål – bagte grøntsager

Onsdag: Morgenmad – frokost – suppe – suppehorn

Torsdag: Morgenmad – frokost – frikadeller – tzatziki – sweet potato 

Fredag: Morgenmad – frokost – spaghetti – bolognese 

 

Opvarmning:
Folien skal altid fjernes med mindre andet er beskrevet. Vi anbefaler altid at varme maden op til minimum 75 grader.

Alle sorte bakker kan tåle at komme i ovnen ved 200 grader varm luft. Alle gennemsigtige bøtter med salater og saucer kan ikke tåle varme.

Holdbarhed:

Retternes holdbarhed er dagen som er påført hvert produkt, som også stemmer overens med måltidsplanen.

Næringsberegning SlankeBoxen

Varmevejledning

Vælg din måltidsbox

Hent varmevejledningen som PDF. Print den eller gem på din computer, telefon eller tablet.