Varmevejledning

Vælg din måltidsbox

Mandag: 

Spansk paellafad med hvidløgsstegte tigerrejer, karry og grøntsager dertil frisk citron 

Varm lidt olie i en gryde, rist risene i ca. 1 minut ved middelvarme. De må ikke tage farve. Du skal ca. bruge 0,3 dl. vand pr. person, som tilsættes lidt efter lidt imens du rører rundt i gryden hele tiden. Smag til med karryblandingen og lidt salt. Når risene har den rigtige konsistens efter ca. 15-17 minutter, tilsætter du grøntsagerne samt rejerne. (eventuel væske ved rejerne hældes fra) Hvor efter du varmer hele retten godt igennem. Skær citronen i både og dryp saften over retten til sidst.

(Har du fravalgt fisk er dette erstattet med kylling og samme fremgangsmåde følges)

Tirsdag: 

Pestostegt kyllingebryst med sweet potatoes, bagte tomater og krydderurte-dip

Sweet potatoes fordeles ud på en bageplade, krydres med lidt salt og varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 20 minutter, eller indtil de er gyldne. Tomaterne bages samtidigt i ovnen i ca. 20 minutter. Kyllingebrystet varmes også i ovnen i ca. 13-15 minutter. Nyd den kolde dip til retten.

Onsdag: 

Græske frikadeller med rødbede-tzatziki, saltbagte kartofler samt stegte squash

Kog kartoflerne med 30 g. salt pr. person indtil de er møre. Hæld derefter vandet fra og lad kartoflerne blive i gryden, ved svag varme, indtil de bliver tørre og hvide udenpå. Frikadellerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 15 minutter. Skyl og skær squashen i mindre stykker, rist den derefter ved høj varme i lidt olie på panden, krydder til sidst med lidt salt. Nyd den kolde rødbede-tzatziki til retten.

Torsdag: 

Medaljon af svinefilet med svampesauce, ærter og ristede rosmarinkartofler

Kartoflerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 25 minutter. Svine medaljonen varmes også i ovnen i ca. 13-15 minutter. Saucen varmes forsigtigt i en gryde, under omrøring. Ærterne varmes i letsaltet vand i ca. 1 minut.

(Har du fravalgt svin er dette erstattet med oksemedalijon og samme fremgangsmetode følges)

 

Tjekliste – din MåltidsBox skal indeholde flg.:

Mandag: Rejer – grøntsager – risotto ris – citron – karryblanding

Tirsdag: Kylling – sweet potatoes – bagte tomater – dip

Onsdag: Frikadeller – tzatziki – kartofler – squash

Torsdag: Medaljon – sauce – ærter – kartofler

 

Opvarmning:
Folien skal altid fjernes med mindre andet er beskrevet. Vi anbefaler altid at varme maden op til minimum 75 grader.

Alle sorte/hvide bakker kan tåle at komme i en forvarmet ovn på 200 °C varmluft. Alle gennemsigtige bøtter med salater og saucer kan ikke tåle varme.

Holdbarhed:

Retternes holdbarhed er dagen som er påført hvert produkt, som også stemmer overens med måltidsplanen.

Mandag: 

Spansk paellafad med hvidløgsbagte peberfrugter, karry og grøntsager dertil frisk citron 

Varm lidt olie i en gryde, rist risene i ca. 1 minut ved middelvarme. De må ikke tage farve. Du skal ca. bruge 0,3 dl. vand pr. person, som tilsættes lidt efter lidt imens du rører rundt i gryden hele tiden. Smag til med karryblandingen og lidt salt. Når risene har den rigtige konsistens efter ca. 15-17 minutter, tilsætter du grøntsagerne samt peberfrugterne. Hvor efter du varmer hele retten godt igennem. Skær citronen i både og dryp saften over retten til sidst.

Tirsdag: 

Citrus stegte beder med sweet potatoes, bagte tomater og krydderurte-dip

Sweet potatoes fordeles ud på en bageplade, krydres med lidt salt og varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 20 minutter, eller indtil de er gyldne. Tomaterne bages samtidigt i ovnen i ca. 20 minutter. Bederne varmes også i ovnen i ca. 13-15 minutter. Nyd den kolde dip til retten.

Onsdag: 

Græske squash-deller med rødbede-tzatziki, saltbagte kartofler samt stegte squash

Kog kartoflerne med 30 g. salt pr. person indtil de er møre. Hæld derefter vandet fra og lad kartoflerne blive i gryden, ved svag varme, indtil de bliver tørre og hvide udenpå. Frikadellerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 13-15 minutter. Skyl og skær squashen i mindre stykker, rist den derefter ved høj varme i lidt olie på panden, krydder til sidst med lidt salt. Nyd den kolde rødbede-tzatziki til retten.

Torsdag: 

Langtidsbagte auberginer med svampe fyld, ærter og ristede rosmarinkartofler

Kartoflerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 25 minutter. Auberginen varmes også i ovnen i ca. 15 minutter. Ærterne varmes i letsaltet vand i ca. 1 minut.

 

OBS: Alle saucer og dressinger er veganske.

 

Tjekliste – din MåltidsBox skal indeholde flg.:

Mandag: Bagte peberfrugter – grøntsager – risotto ris – citron – karryblanding

Tirsdag: Citrus beder – sweet potatoes – bagte tomater – dip

Onsdag: Squash frikadelle – tzatziki – kartofler – squash

Torsdag: Aubergine – ærter – kartofler

 

Opvarmning:
Folien skal altid fjernes med mindre andet er beskrevet. Vi anbefaler altid at varme maden op til minimum 75 grader.

Alle sorte/hvide bakker kan tåle at komme i en forvarmet ovn på 200 °C varmluft. Alle gennemsigtige bøtter med salater og saucer kan ikke tåle varme.

Holdbarhed:

Retternes holdbarhed er dagen som er påført hvert produkt, som også stemmer overens med måltidsplanen.

Mandag: 

Spansk paellafad med hvidløgsstegte tigerrejer, karry og grøntsager dertil frisk citron 

Varm lidt olie i en gryde, rist risene i ca. 1 minut ved middelvarme. De må ikke tage farve. Du skal ca. bruge 0,3 dl. vand pr. person, som tilsættes lidt efter lidt imens du rører rundt i gryden hele tiden. Smag til med karryblandingen og lidt salt. Når risene har den rigtige konsistens efter ca. 15-17 minutter, tilsætter du grøntsagerne samt rejerne. (eventuel væske ved rejerne hældes fra) Hvor efter du varmer hele retten godt igennem. Skær citronen i både og dryp saften over retten til sidst.

(Har du fravalgt fisk er dette erstattet med kylling og samme fremgangsmåde følges)

Tirsdag: 

Citrus stegte beder med sweet potatoes, bagte tomater og krydderurte-dip

Sweet potatoes fordeles ud på en bageplade, krydres med lidt salt og varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 20 minutter, eller indtil de er gyldne. Tomaterne bages samtidigt i ovnen i ca. 20 minutter. Bederne varmes også i ovnen i ca. 13-15 minutter. Nyd den kolde dip til retten.

Onsdag: 

Græske frikadeller med rødbede-tzatziki, saltbagte kartofler samt stegte squash

Kog kartoflerne med 30 g. salt pr. person indtil de er møre. Hæld derefter vandet fra og lad kartoflerne blive i gryden, ved svag varme, indtil de bliver tørre og hvide udenpå. Frikadellerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 15 minutter. Skyl og skær squashen i mindre stykker, rist den derefter ved høj varme i lidt olie på panden, krydder til sidst med lidt salt. Nyd den kolde rødbede-tzatziki til retten.

Torsdag: 

Langtidsbagte auberginer med svampe fyld, ærter og ristede rosmarinkartofler

Kartoflerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 25 minutter. Auberginen varmes også i ovnen i ca. 15 minutter. Ærterne varmes i letsaltet vand i ca. 1 minut.

 

Tjekliste – din MåltidsBox skal indeholde flg.:

Mandag: Rejer – grøntsager – risotto ris – citron – karryblanding

Tirsdag: Citrus beder – sweet potatoes – bagte tomater – dip

Onsdag: Frikadeller – tzatziki – kartofler – squash

Torsdag: Aubergine – ærter – kartofler

Opvarmning:
Folien skal altid fjernes med mindre andet er beskrevet. Vi anbefaler altid at varme maden op til minimum 75 grader.

Alle sorte/hvide bakker kan tåle at komme i en forvarmet ovn på 200 °C varmluft. Alle gennemsigtige bøtter med salater og saucer kan ikke tåle varme.

Holdbarhed:

Retternes holdbarhed er dagen som er påført hvert produkt, som også stemmer overens med måltidsplanen.

Mandag: 

Spansk paellafad med hvidløgsstegte tigerrejer, karry og grøntsager dertil frisk citron 

Varm lidt olie i en gryde, rist risene i ca. 1 minut ved middelvarme. De må ikke tage farve. Du skal ca. bruge 0,3 dl. vand pr. person, som tilsættes lidt efter lidt imens du rører rundt i gryden hele tiden. Smag til med karryblandingen og lidt salt. Når risene har den rigtige konsistens efter ca. 15-17 minutter, tilsætter du grøntsagerne samt rejerne. (eventuel væske ved rejerne hældes fra) Hvor efter du varmer hele retten godt igennem. Skær citronen i både og dryp saften over retten til sidst.

(Har du fravalgt fisk er dette erstattet med kylling og samme fremgangsmåde følges)

Tirsdag: 

Pestostegt kyllingebryst med sweet potatoes, bagte tomater og krydderurte-dip

Sweet potatoes fordeles ud på en bageplade, krydres med lidt salt og varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 20 minutter, eller indtil de er gyldne. Tomaterne bages samtidigt i ovnen i ca. 20 minutter. Kyllingebrystet varmes også i ovnen i ca. 13-15 minutter. Nyd den kolde dip til retten.

Onsdag: 

Græske squash-deller med rødbede-tzatziki, saltbagte kartofler samt stegte squash

Kog kartoflerne med 30 g. salt pr. person indtil de er møre. Hæld derefter vandet fra og lad kartoflerne blive i gryden, ved svag varme, indtil de bliver tørre og hvide udenpå. Frikadellerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 13-15 minutter. Skyl og skær squashen i mindre stykker, rist den derefter ved høj varme i lidt olie på panden, krydder til sidst med lidt salt. Nyd den kolde rødbede-tzatziki til retten.

Torsdag: 

Langtidsbagte auberginer med svampe fyld, ærter og ristede rosmarinkartofler

Kartoflerne varmes i ovnen ved 180 °C i ca. 25 minutter. Auberginen varmes også i ovnen i ca. 15 minutter. Ærterne varmes i letsaltet vand i ca. 1 minut.

 

Tjekliste – din MåltidsBox skal indeholde flg.:

Mandag: Rejer – grøntsager – risotto ris – citron – karryblanding

Tirsdag: Kylling – sweet potatoes – bagte tomater – dip

Onsdag: Squash frikadelle – tzatziki – kartofler – squash

Torsdag: Aubergine – ærter – kartofler

 

Opvarmning:
Folien skal altid fjernes med mindre andet er beskrevet. Vi anbefaler altid at varme maden op til minimum 75 grader.

Alle sorte/hvide bakker kan tåle at komme i en forvarmet ovn på 200 °C varmluft. Alle gennemsigtige bøtter med salater og saucer kan ikke tåle varme.

Holdbarhed:

Retternes holdbarhed er dagen som er påført hvert produkt, som også stemmer overens med måltidsplanen.

Udskiftningsretter

Menu 1

Svampesuppe med skovsvampe, kyllingebryst samt kuvertbrød

Kom suppen i en gryde. Kom derefter fyldet (svampe/ kylling) i, og gennemvarm det. Sæt brødet ind i en forvarmet ovn ved 180 grader i 6 – 8 minutter.

Menu 2

Klassiske boller i karry med vilde ris og mango chutney

Risene koges i 20 minutter til de er færdige. Boller i karry hældes i en gryde, og gennemvarmes. Mango chutney’en nydes kold til retten.

Menu 3

Tortillas med krydret oats, tomatsalsa, “ost” og sprøde salatblade (vegansk)

Varm lidt fedtstof på en pande, rist oats derpå i ca. 2-3 minutter ved middelvarme. Pandekagen kan lunes kort i ovnen ved 180 grader. Rul derefter din pandekage med fyldet.

Menu 4

Italiensk risotto med svampe og intens sauce (vegansk)

Kog risottorisene i letsaltet vand i ca. 18 minutter. Varm lidt fedtstof på en pande, og rist svampene ved middelvarme i ca. 2-3 minutter. Tilsæt de kogte ris og saucen. Varm det hele godt igennem inden servering.

 

Tjekliste – dine udskiftningsretter skal indeholde flg.:

Menu 1: Suppe – Fyld – Brød (opbevares på køl)

Menu 2: Ris – Boller i karry – mango chutney

Menu 3: Tortillas – oats – tomatsala – “ost” (vegansk) – sprøde salatblade

Menu 4: Risottoris – svampemix – sauce

Se alle bagevejledninger her

Varmevejledning

Vælg din måltidsbox

Hent varmevejledningen som PDF. Print den eller gem på din computer, telefon eller tablet.